Jag har ingen lust att ge gratis information till kommersiella företag hur som helst. Information är värdefullt, visst förstår jag det, men vari ligger nyttan för mig att ge en massa konsumentupplysningar till ett vinstdrivande företag om jag inte får nåt tillbaka liksom? Hittills har jag varit väldigt generös och ställt upp på diverse undersökningar per telefon (helt ok om det är Sifo) men just idag när en ny frågenisse ringde tyckte jag att det fick vara nog. Jag hade faktiskt annat att göra. Därmed inte sagt att jag har något emot de personer som ringer, de gör sitt jobb och jag tycker inte att man ska vara otrevlig i onödan.
Kvällens samtal blev väldigt kort och koncist. Damen som ringde var vänlig, presenterade sig med namn och företag och undrade om hon kunde få ställa några frågor.
Jag (rättframt): I vilket syfte då?
Hon: ...Öh, jaa, det framkommer ju när frågorna ställs...
Jag: Ja men jag får väl inte ut nåt av det här, eller?
Hon: Nä det förstås...
Jag: Jaha, men då tror jag att jag gör nåt annat istället.
Hon: Ok. Tack och hej!
Jag: Hej då!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar